Välkommen att titta in hos mig !

♥Välkommen in hos mig, om du önskar kontakta mig maila mig på sararanta@gmail.com

onsdag 6 maj 2015

Chiapudding med björnbärssmak och paleolatte


Härliga frukost, min bästa tid på dagen och mitt bästa mål mat. Hela veckan har jag ätit denna goda frukost men som tyvärr är slut nu. Så goda smaker granatäpple och  björnbär är tillsammans och kommer att göra detta fler gånger. 

Själv tycker jag chiapudding är så gott och perfekt på morgonen och man kan ju variera i det oändliga, om man föredrar att använda mandelmjölk istället går det bra också. 

Något nytt för mig är paleolatte som jag såg på Annicas blogg och var tvungen att prova. Så enkelt och så gott!! Jag gjorde enligt recept nedan men nästa gång ska ha i lite pepparkakskryddor som extra smak och älskar kanel och kardemumma. 



Gör så här: 

Chiapudding med björnbär (2 port)
1 frp Garant kokosmjölk (rosa förpackning)
2 msk chiafrön
1/2 dl tinade björnbär med sås
1 tsk vaniljpulver
Granatäpplekärna

Blanda alla ingredienser för utom granatäpplekärnor till en jämn smet eller kör i mixern om du föredrar det och låt stå i kylskåp över natten. Ta fram till frukost dagen efter, toppa med granatäpplekärnor och njut av en härlig frukost. 

Paleolatte (2 glas)
2 koppar kaffe
1 ägg 
1 tsk kokosolja

Mixa några sekunder och njut av en härlig latte





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar